Spelavgifter

Greenfee är den spelavgift som spelare erlägger för spel på Robertsfors golfklubb. Greenfee varierar mellan klubbar och beroende på om man har ett medlemskap eller inte. Har man till exempel ett fullt medlemskap så har man sin spelavgift betald på hemmabanan.

I många golfdistrikt förekommer greenfeesamarbete mellan golfklubbar som innebär att klubbarnas medlemmar spelar för reducerad greenfee på de banor som ingår i samarbetet. Vi har samarbete med Umeå GK, Sörfors GK, Norrmjöle GK, Bjurholms GK.

Ungdom upp till 16 år som är medlem i annan golfklubb inom NVGF, spelar  utan att erlägga greenfee.

Biljetter/checkar utfärdade av NVGF före 2023 accepteras ej.

Greenfee vid tävling för medlemmar i golfklubb annan än Robertsfors GK är 200 kr.

Det går bra att betala med swish eller kort, vi är från 2021 en kontantlös klubb. Under helger är dock kansliet stängt och endast swish gäller.

Greenfee rabatter
Kategori Rabatt
Peter Nordwall avtalet (Ex Bjurholm GK) Halva priset
Umeå GK, Sörfors GK, Norrmjöle GK 100 kr
Greenfee 2024
Kategori Vardagar Lör & sön
Senior > 22 år 450 kr 500 kr
Juniorer 16-21 år 250 kr 300 kr
Ungdomar 13-15 år 150 kr 250 kr
Barn < 12 år i sällskap Gratis Gratis
Greenfeemedlem 350 kr 400 kr
Non residentmedlem 350 kr 400 kr
Pay & play 1 500 kr 550 kr
9-hålsgreenfee 300 kr 350 kr

Årsgreenfee (för fullvärdig medlem i annan golfklubb, ej brevlådeklubbar): 2.050kr

Greenfeecheck: 400kr st (t ex för att ge bort som gåva)

Greenfeecheck paketpris: 5st 2.000kr, 10st 3.800kr

Hyra av golfvagn: 50kr

Hyra av golfbil: 300kr
Med läkarintyg 150kr

1. För Pay & Play krävs passivt medlemskap, eller spel i sällskap med spelare som innehar medlemskap i någon golfklubb.

Introduktionskort

Robertsfors GK välkomnar innehavare av SGF-, NVGF-, GAF-, SGA-, PGA introduktionskort att spela fritt 1 gång/år.

Personer som innehar SGF:s förtjänsttecken kan erhålla fritt spel vid ett tillfälle per år.

Innehavare av introduktionskort skall anmäla detta till klubben i samband med bokning av speltid.

Den här hemsidan använder kakor

Vi vill upplysa dig om att den här hemsidan använder kakor för att se till att vi ger dig den bästa upplevelsen och för att vi ska ska kunna följa upp användningen av vår hemsida. Om du fortsätter att använda den här webbplatsen kommer vi att anta att du godkänner detta. Du kan blockera kakor men då visas detta meddelande igen och viss funktionalitet kan begränsas