Vår historia

Robertsfors Golfklubb bildades 1987.

1991 stod 9 hål klara för spel och utökades 2004 till 18 hål, par 72. Banans längd är 5863 m från gul tee.

Banan är till karaktären huvudsakligen en parkbana, men med visst skogsinslag. Arkitekturen är skotskt inspirerad, och är en av Peter Nordvalls omisskännliga skapelser.

Banan ligger på det anrika bruksområdet som har anor från sent 1700-tal, med brukshotellet från förra sekelskiftet som klubbhus. I klubbhuset finns kansli, omklädningsrum, dusch, Café och boende. Dessutom finns husvagnsparkering med elstolpe och tillhörande servicemöjligheter i direkt anslutning till klubbhuset. Under säsongen 2020 erbjuds också Footgolf som en del i satsningen ”fler vägar in till golfen”.

Banan öppnar normalt första helgen i juni och stänger i november.

Filosofin som präglat banan under alla år är en strävan att vara hela familjens alternativ samt ambitionen att ha högsta kvalitet på greener. Vi hoppas att du både som medlem och gäst ska trivas på vår vackra bana.

Stadgar

Robertsfors GK Stadgar

Styrelse

Styrelsen i Robertsfors GK 2024 utgörs av:

Ordförande: Olov Nilsson

V. ordf: Erik von Ahn

Kassör: Tommy Andersson

Ledamöter: Ola Larsson, Carina Wikström, Emil Nilsson

Suppleanter: David Brändström, Samuel Brändström

Internetadress: www.robertsforsgk.se
Klubbnamn: Robertsfors Golfklubb
Förbund: SGF/NVGF